کتاب استراتژی اقیانوس آبی یکی از کتاب های معتبری است که در سال ۲۰۰۵ به انتشار رسیده است و در طی این تحقیقات نتایج بسیار ارزشمندی به دست آمده است که شرکت های مهمی از آن برای دستیابی به موفقیت خود استفاده کنند. این تحقیقات بر روی ۳۰ شرکت انجام شده است که تجربیات هر یک از شرکت ها را در ۱۵۰ سال مورد تحقیق قرار داده است. در این تحقیقات نشان داده می شود که بخی از شرکت ها برای انجام دادن امور خود به دنبال برنامه ریزی نیستند و از سوی دیگر از تکنیک های دیگری برای دستیابی به موفقیت ها استفاده می کنند .
در میان برندهای معتبر و مختلفی که در بازار شروع به رونق دادن به کسب و کار خود می کنند شاهد این هستیم که برخی از این برندها در بازار مشتریان بسیار زیادی دارند و در مقابل رقبای خود توانسته قد علم کنند. اما دلیل اینکه برخی از این برندها توانسته بازار را به نفع خود تغییر دهند چیست؟ شاید در وهله اول این تصور را داشته باشید که اینگونه از شرکت ها تنها انتخاب یک بازار شلوغ برای راه اندازی کسب و کار است اما در تحقیقاتی که در تکنیک اقیانوس آبی شاهد آن هستیم این موضوع است که شرکت ها معتبر به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید بوده اند.
درباره این سایت